Loading...

Kako da povećate promet u restoranu korišćenjem društvenih mreža?

Postoji puno materijala na internetu o oglašavanju na društvenim mrežama. Sve to zvuči lepo i lako, ali primena u praksi često zaškripi. Ukoliko ste tražili informacije koje su baš za ugostitelje, i to iz dugogodišnjeg iskustva – na pravom ste mestu.

Sa ekspanzijom interneta, sav biznis preselio se u virtuelni svet jer tako ima priliku da dopre do najvećeg broja potencijalnih korisnika. Takođe, porastao je i broj platformi na kojima je moguće oglašavanje.

Mnogi vlasnici restorana su u nedoumici oko toga koju društvenu mrežu da izaberu pa naprave profil na svim platformama koje postoje. To, naravno, dovede do toga da se previše rasplinu i ni jedan od tih naloga ne mogu da vode kvalitetno (osim ako imaju tim koji se bavi samo time). S druge strane, to je takođe i bespotrebno rasipanje resursa jer će samo neke od tih društvenih mreža zapravo dati željene rezultate.

To koje su društvene mreže najbolje za vašu promociju zavisi od velikog broja faktora, pre svega od toga gde se nalazite, koja vam je ciljna grupa i koliko dobro kreirate strategiju.

Iz našeg iskustva, ovo su tri društvene mreže koje u Srbiji daju najbolje rezultate:

1. Facebook

Znate koliko čuđenje nastane kada neko kaže da nema Facebook profil? Ova društvena mreža u Srbiji ima blizu 4 miliona korisnika (dakle, više od 50% stanovnika)

Ovaj broj raste iz godine u godinu i upravo zato je to jedna od najkorisnijih platformi za vašu promociju.

Glavna prednost Facebook-a je to što svoju reklamu možete (za relativno malo para) poslati tačno onoj ciljnoj grupi kojoj želite. Promocija se može targetirati po polu, godinama, lokaciji, interesovanjima, bračnom statusu i mnogim drugim parametrima.

To vam omogućava da pošaljete različite poruke različitim ciljnim grupama, odnosno da svaki segment publike privučete na pravi način.

Facebook je takođe odličan jer vam gosti mogu ostaviti ocenu (tj. review). Pozitivne kritike imaće ogroman uticaj na one koji razmišljaju da li da svrate kod vas jer će videti preporuku iz prve ruke, od pravih ljudi koji su već bili tu i uživali.

Ovo je jedan od najbržih načina na koji vas gosti mogu kontaktirati i pitati sve što ih zanima. Zato svoju stranicu na Facebook-u možete iskoristiti kao odličan alat da uslugu podignete na novi nivo tako što ćete je proširiti van zidova restorana. Dostupniji ste svojim gostima, brže mogu da dobiju odgovore i osećaju kao da je neko tu za njih, da pomogne kad god im je to potrebno.

Ipak, pazite jer nestručno vođenje stranice može biti kontraproduktivno i odbiti vašu publiku.

2. Instagram

Ovo je mreža koja beleži konstanti rast od momenta kad je nastala. U Srbiji trenutno ima nešto više od 360.000 korisnika. Međutim, ovo je mreža koju pre svega koriste mladi ljudi (njih 150.000 starosti 18-24 godine) tako da je odlična prilika za targetiranu promociju.
Najveći broj tih korisnika (čak 300.000) svom nalogu pristupa sa Android pametnih telefona, tako da informacije plasirane na Instagramu stižu do publike koja je u pokretu. Dakle – do publike koja je u procesu donošenja odluka što znači da je pravilnim porukama moguće i usmeriti te odluke.

Instagram je privlačan za restorane jer je fokus pre svega na vizuelnom delu. Fotografije su u prvom planu tako da je tu lako doći do izražaja uz privlačne fotografije hrane, prostora i drugih elemenata usluge. Zato je bitno imati dobre fotografije koje će na najbolji način predstaviti vas i vašu ponudu.

Instagram je tek nedavno omogućio oglašavanje, pa je cena klika za naše prostore i dalje relativno mala.

3. Google+

Ako ste već čuli za Google+, verovatno se pitate otkud to da preporučujemo ovu platformu koja nema tako veliki broj korisnika i koja nije toliko jednostavna za korišćenje (u poređenju sa prethodne dve).

Ipak, ovde nije stvar u broju korisnika i veličini publike do koje možete da doprete. Radi se pre svega o Search Engine optimizaciji (SEO). Taj pojam zvuči komplikovano, a zapravo znači to da će vas ljudi lakše naći kada „guglaju“ određene pojmove. S obzirom na to da je ova društvena mreža Google proizvod, vaš restoran će se pojavljivati na višoj poziciji u pretrazi (što je jako bitna stvar jer postoji izreka da je najbolje mesto za sakrivanje leša druga stranica Google rezultata)

Takođe, Google+ stranica će omogućiti da vas lakše pronađu oni koji su vam geografski blizu kada svoj restoran upišete na Google mape (ona crvena tačkica na mapi).

Ovladajte ovom društvenom mrežom i spremite se da dočekate nove goste.
Ukoliko vam je potrebna stručna pomoć sa vođenjem društvenih mreža ili generalnom marketing strategijom, slobodno se obratite timu Restoran Menadžera.

Podelite sa vašim prijateljima putem omiljene društvene mreže
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comments (2)

  1. Postovani,
    Imam piceriju u Novom Sadu koja se bazira iskljucivo na kucnu dostavu. Do sada sam licno vodio fb promocije. Zanima me koliko bi kostalo da mi neko to strucno vodi? Fb,instagram(njega nisam aktivirao) i google+

    Hvala

    Sasa Milutinov
    060/7140708

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pošaljite nam email i zatražite ponudu za neku od naših usluga





Vaše ime (obavezno)

Vaš Email (obavezno)

Tema

Poruka