Loading...

Kako da privučete strane goste korišćenjem TripAdvisor-a

Koristite li sve dostupne alate za privlačenje stranih gostiju? Znate li koje sve opcije postoje za privlačenje turista? (osim postavljanja table na engleskom ispred restorana)

Ako je vaš restoran u gradu koji privlači veliki broj stranaca, jako je bitno da znate kako da ovu priliku iskoristite i tako povećate svoj profit. Pogotovo ako se održavaju međunarodni festivali ili drugi veliki događaji.

Jedan od najjednostavnijih i najefikasnijih alata je TripAdvisor, sajt za rangiranje i preporuku ugostiteljskih objekata širom sveta. Na listi se trenutno nalazi oko 2 miliona restorana, a korisnici koji redovno posećuju sajt dolaze tu da bi na osnovu tuđih preporuka pronašli novu gastronomsku ili turističku avanturu.

Ako se nalazite među prvih pet restorana u svojoj oblasti, možete da očekujete priliv novih gostiju. Ovo je jedan od osnovnih principa marketinga – ljudi će se uvek pre odlučiti za nešto za šta imaju preporuku drugih (social proof).

Kako da stignete do te pozicije? Postoji nekoliko faktora koje treba da uzmete u obzir.

1. „Bubble ranking“ važniji od zvezdica

To koliko vaš restoran ima (ili nema) zvezdica uopšte nije bitno. Jedan od najvažnijih činilaca za rangiranje na TripAdvisor-u je ocena koju dobijate od gostiju. Ocene su na skali od 1 do 5, a za ranking je bitna prosečna ocena.
Korisnici, osim brojke, mogu da ostave i tekstualni komentar o svom pozitivnom ili negativnom iskustvu i tako drugima ukažu na šta da obrate pažnju. Za rangiranje je važna ne samo ocena, već i broj ostavljenih komentara.
TripAdvisor ekipa vrlo ozbiljno shvata svoj posao, pa se zato ne uzdajte u to da ćete lažnim nalozima i komentarima moći da poboljšate svoju poziciju. Svaki nalog, komentar i ocena prolaze kroz stroge provere kako ne bi dolazilo do zloupotreba.
Ono što možete da uradite jeste da besplatno naručite njihovu nalepnicu i stavite je na ulazna vrata kako bi gosti znali da vas tamo mogu naći i ostaviti svoj komentar. Besplatno je dostupan i widget za vaš sajt i Facebook stranicu.
Politikom sajta je zabranjeno da nudite bilo kakvu nagradu za ostavljanje komentara i ocene, ali uvek možete svoje goste pozvati da ostave svoje utiske ukoliko to žele.

2. Uključite se u razgovor

Čak 62% korisnika sajta kaže da su odgovori menadžmenta restorana na komentare uticali na njihovu odluku da (ne) posete određeni ugostiteljski objekat.
Čitajte sve komentare koje dobijate i budite tu da odgovorite. Vodite računa o tome da ton vašeg odgovora ne sme da bude ni odbrambeni, ni napadački. Nikako se nemojte pravdati ako ste dobili kritiku, jer to samo može da stvori negativni utisak. Zahvalite se za izdvojeno vreme, pitajte za konkretne predloge šta možete da promenite i ponudite neku vrstu nadoknade ukoliko je prigovor opravdan i gost je imao loše iskustvo u vašem restoranu (besplatan ručak, besplatno piće…)
S obzirom na to da TripAdvisor proverava učestalost aktivnosti svakog naloga, i ovo će vam pomoći da poboljšate svoju poziciju.

3. Prvo slušajte, a onda u akciju

Mnogi to ne shvataju, ali TripAdvisor je riznica blaga za sve ugostitelje. Ovo je mesto na kome ćete potpuno besplatno dobiti povratnu informaciju o iskustvima vaših gostiju. Sve te pozitivne i negativne komentare analizirajte i iskoristite da poboljšate svoje usluge.
Kritika nije loša stvar ako je shvatite kao priliku da napravite nešto bolje. Jer gost je u fokusu ovog biznisa i njegovo iskustvo je najbitnija stvar.

4. Uređen profil je pola posla

TripAdvisor omogućava da napravite vrlo lep „izlog“ za svoj restoran. Postavite najreprezentativnije fotografije, prikažite svoju hranu, ali ne zaboravite na ambijent i ljude.
Napišite opis koji odgovara duhu vašeg restorana, neka bude kratko i privlačno. Smestite listing u pravu kategoriju (po vrsti hrane, cenovnom rangu i ostalim faktorima) kako bi vas gosti lakše pronašli.

5. Pohvalite se

Svoju poziciju obavezno promovišite na sajtu i društvenim mrežama. Već smo spomenuli besplatni widget koji je moguće staviti na sajt. On vam omogućava da prikažete prosečnu ocenu, najnovije komentare i mesto na listi.

Ovaj widget će vam takođe pomoći da prikupite nove preporuke jer omogućava gostima da ostave komentar bez napuštanja vašeg sajta.

Najbolji restorani osvajaju i posebne nagrade od TripAdvisor-a, a to je tek nešto čime se treba pohvaliti i što treba staviti u fokus.

Ako vaš restoran već nije izlistan na TripAdvisor-u, predlažemo da se u tu avanturu upustite što pre. Tako ćete biti korak bliže svojim stalnim i novim gostima.

Ako i dalje niste sigurni da li je to za vas, evo nekih činjenica koje će vam pomoći da razumete koliko je ovo moćan i efikasan alat:

  • Više od 80% gostiju pročita 6-12 komentara pre nego što se odluči za restoran
  • 50% ljudi obavezno provere TripAdvisor pre nego što odaberu restoran
  • 63% gostiju pre će se odlučiti za onaj restoran čiji menadžment odgovara na TripAdvisor komentare
  • Turisti iz Indije uglavnom izbegavaju mesta koja nemaju ni jednu preporuku
  • Najviše italijanskih turista (čak 75%) čita preporuke pre nego što odabere restoran
  • 67% turista proverava TripAdvisor više puta mesečno
Podelite sa vašim prijateljima putem omiljene društvene mreže
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pošaljite nam email i zatražite ponudu za neku od naših usluga





Vaše ime (obavezno)

Vaš Email (obavezno)

Tema

Poruka