Loading...

Kako sastaviti jelovnik – uputstvo za ugostitelje

Mnogi ugostitelji nisu sigurni kako da krenu u ovaj težak i zahtevan zadatak. Sastavljanje jelovnika je avantura koju vlasnici restorana često odlažu jer se boje da će pogrešiti. Ipak je jelovnik jedna od stvari koje će odrediti budućnost njihovog posla. Drugi, pak, ovom zadatku pristupaju previše olako, jer – svi smo bili u restoranima, i taj jelovnik je samo spisak. Šta je tu teško?

Ipak, iz ugla vaših gostiju, ovo je izuzetno bitan faktor. To je još jedna u nizu stvari koje vas i vaš restoran treba da predstave na pravi način. Cilj je da gost uživa u kompletnom ugođaju, da mu svaki korak bude što jednostavniji i da lako uspe da pronađe baš ono što želi.

Zato sadržaj i sled jela u jelovniku moraju biti stručno sastavljati. Postoje gastronomska pravila prema kojima treba grupisati vrste jela. Ovo je posao za šefa kuhinje i glavnog kuvara, koji jelovnik treba da prirede uz konsultaciju šefa sale. Oni su najstručnije osobe za taj posao zbog svog znanja i iskustva, a takođe i jer će oni sami pripremati i služiti ta jela.

Naravno, pre toga je neophodno istražiti tržište, da bi se odredio jasan pravac. Jako je važno znati ko je naš gost i šta on želi kako bismo mu upravo to ponudili. Ako je ljudima dosta klasičnih jela koje služi većina restorana, onda se treba potruditi da im spremimo nešto što do sada nisu probali. To će možda biti čak i ta klasična, konvencionalna jela na jedan sasvim neobičan način, sa našim pečatom.

Još jedan bitan faktor je interne prirode. Koliki je kapacitet vašeg restorana? Koliko uslužnih prostorija postoji, koliko je stolova i stolica? Koliki je kapacitet kuhinje? Koliko vam je objekat uređen i opremljen (sa tehničko-tehnološke strane)

Što se same forme tiče, prepustite to profesionalnom dizajneru. Improvizovano rešenje možda deluje lakše jer je manji udar na budžet, ali imajte na umu koliko je jelovnik bitan. Ako izgleda amaterski i “sklepano”, sigurno ćete videti mnogo manji promet u restoranu. Tako ne izgledate profesionalno, a gosti su nepoverljivi prema usluzi koju im pružate.

Dakle, uložite vreme i novac u kreiranje jelovnika. I što je najbitnije – prepustite to profesionalcima! Vlasnik restorana nije (i ne treba da bude) majstor za sve.

Podelite sa vašim prijateljima putem omiljene društvene mreže
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pošaljite nam email i zatražite ponudu za neku od naših usluga





Vaše ime (obavezno)

Vaš Email (obavezno)

Tema

Poruka