Kada započinjete sopstveni biznis, najveća greška koju možete da napravite je da se posvetite planiranju svih detalja bez prethodnog istraživanja i analize tržišta.
Tačno je da treba da donesete nešto novo i jedinstveno umesto da kopirate druge, ali je pre toga neophodno da znate kakva je situacija u „spoljnom svetu“ i šta je ono što vaši potencijalni klijenti žele.
Tako je i kada želite da otvorite kafić, restoran, ili slični ugostiteljski objekat. U istraživanje krećete sa određenom idejom o tome šta želite da napravite. Onda se treba posvetiti pre svega pronalaženju svih konkurenata i analzi njihovih pristupa poslovanju i njihovom stepenu uspešnosti. Naravno, ne morate se ograničavati na konkurentne objekte. Odličan izvor informacija mogu biti i slični koncepti u drugim gradovima ili inostranstvu.
Po čemu možete da budete drugačiji i bolji od njih? Šta možete da naučite iz njihovih uspeha i neuspeha?
Treba se pozabaviti i generalnim mogućnostima koje se mogu iskoristiti i opasnostima koje vrebaju. Spoljni faktori često mogu prilično da upropaste sve planove ako se ne ubace u računicu na vreme. Tu su propisi vlade, zdravstveni standardi, mogućnost pronalaženja kvalifikovane radne snage, trenutna ekonomska situacija….
Druga bitna stvar koju treba istražiti jesu potrebe klijenata. Ima li ljudi koji su zapravo spremni da plate za to što ćete im ponuditi? Kako izgleda njihov prosečan dan? Šta očekuju od takve usluge? Ključno je razumeti njihovu motivaciju i probleme sa kojima se susreću.
Proces istraživanja i analize zapravo omogućava da do kraja oblikujete svoj proizvod, da na vreme napravite izmene i budete spremni za sve što vas čeka. Cilj jeste napraviti profitabilan biznis, a to je nemoguće bez poznavanja prostora u kome ćete poslovati.
I još samo jedna stvar za kraj – nije dobro previše razmišljati o svemu, ali je neophodno biti pripremljen.
Restoran Menadžer je sa vama za konsultacije i pomoć pri pravljenju dobrog biznis plana.